НОВИНИ ТА ПОДІЇ

Всесвітній день дитини

Найкращий спосіб зробити дитину

хорошою - це зробити її щасливою.

Оскар Уайльд

17-11-2020   Дитина – дивовижна і неповторна краплинка чистої, живої, джерельної води, яку треба берегти, цінувати, любити, і лише тоді вона перетвориться в дивовижну, повноводну річку, бездонне море, повноводний океан, – океан почуттів, емоцій та вражень.

Яка б не була розумна і талановита дитина, вона все ж потребує дорослу опіку й увагу, турботу, любов, захист і постійну підтримку.

 

Щорічно, 20 листопада, відзначається Всесвітній день дітей. Кожного року його святкують у річницю прийняття Конвенції про права дитини.

У 1954 році Генеральна Асамблея Організації Об’єднаних Націй затвердила свою резолюцію № 836 (IX), рекомендувавши всім країнам відзначати цей день як день світового братерства і розуміння між дітьми та сприяння благополуччю дітей усього світу, починаючи з 1956-го року. Урядам було запропоновано самостійно вибирати відповідну для цього дня дату. Так, у колишньому СРСР, а зараз і в багатьох суверенних державах, виник Міжнародний день захисту дітей (1-го червня). Пізніше, 20 листопада 1959 року Генасамблея ООН прийняла Декларацію прав дитини. Згодом, в 1989-му році, також 20-го листопада всесвітнім співтовариством була прийнята «Конвенція прав дитини» та питання з єдиної для всіх датою святкування цього дня було вирішено само собою. Тепер в офіційних документах Організації Об’єднаних Націй фігурує саме ця дата.

Конвенція ООН про права дитини, яка є основним документом, що визначає правові стандарти у сфері захисту прав дитини, була ратифікована Україною ще 27 лютого 1991 року і набула чинності 27 вересня 1991 року.

Основна ідея Конвенції полягає в найкращому задоволенні інтересів дитини. Положення Конвенції зводяться до чотирьох основних вимог, які мають гарантувати права дітей: виживання, розвиток, захист і забезпечення активної участі в житті суспільства. Головний принцип, який проголошує Конвенція, – визнання дитини повноцінною і повноправною особистістю.

Метою святкування Всесвітнього дня дитини є привернення уваги широкої громадськості, організацій та урядових установ до питань, спрямованим на практичну реалізацію заходів щодо забезпечення благополуччя дітей в усьому світі. Актуальність проблем дитинства залишається високою, на жаль, і до цього дня. У той час, коли майже всі європейські країни заборонили використовувати фізичні покарання для дітей у школах та інших дитячих закладах, насильство у сім’ї залишається широко поширеним. Тому, ґрунтуючись на Рекомендації 1985 року «Насильство в сім’ї», Рада Європи закликала всіх членів Ради Європи заборонити застосування фізичного покарання у сім’ї.

Численні заходи та дії, навіть на законодавчому рівні, не в змозі повністю вирішити весь комплекс цих проблем, так як вони лежать швидше в моральній площині людського світогляду. Однак завдяки постійним загальним зусиллям і заходам, що вживаються, йде успішне сприяння підвищенню активності у вирішенні безлічі з існуючих і виникаючих проблем підростаючого покоління.

У Всесвітній день дитини проходять різноманітні благодійні акції на користь дітей – їх проводять некомерційні організації, що займаються проблемами дитинства, бізнес-структури: ресторани швидкого обслуговування, агентства нерухомості, театри, музеї та інші організації та установи.

 

Пропонуємо ознайомитися з літературою про дітей, яка знаходиться на полицях у фонді бібліотеки.

 

Макнамара, Д. Спокій, гра, розвиток. Як дорослі ростять маленьких дітей, а маленькі діти виховують дорослих : [пер. з англ.] / Дебора Макнамара. – Київ : Сварог, 2020. – 328 с.

Тема книги – діти дошкільного віку. Без перебільшення, Дебора Макнамара написала повноцінний посібник для батьків про те, як зрозуміти суть внутрішнього світу дітей. Показуючи, що дошкільний вік відіграє вирішальну роль у розвитку здатності до відносин, вона розглядає незрілість, притаманну дитині цього віку, – одне з найбільш ігнорованих і невірно зрозумілих понять, – не як вада, що вимагає миттєвого виправлення, а як частина задуму розвитку. Основна проблема людини полягає в тому, що не всі ми дорослішаємо, стаючи старше. Автор переконливо доводить, що тільки розуміючи незрілість дошкільнят – чого їм бракує і чому, – ми зможемо усвідомити значення умов, сприятливих для істинного дорослішання, а значить, зможемо розібратися в самих собі і виконати завдання виховання дітей. Адже, якщо ми знаємо, що потрібно Природі і можемо забезпечити ці умови, то ми дозволимо собі трохи розслабитися, а потім і порадіти спонтанно дозріваючим плодам.

 

Права і свободи дитини : забезпечення та захист у контексті сучасних викликів / Н. М. Оніщенко... [та ін.] // Бюлетень Мін’юсту України. – 2020. – № 4. – С. 22-32.

 

Казьміна, С. Нестрашна енциклопедія безпеки для дорослих та дітей. Як навчити дитину правильної поведінки без залякувань і погроз / Світлана Казьміна, Валентина Баланова ; [іл. Т. Ю. Сорудейкіної]. – Харків : Основа, 2019. – 95 с. : іл.

Безпека життя дітей турбує кожного. Як зробити так, щоб малюки скрізь і завжди почувалися повністю захищеними від будь-яких неприємностей? Ця книга – своєрідна пігулка для батьків від переживань за безпеку дітей. З книги ви дізнаєтеся про те, як захистити свою дитину від викрадача в реальному житті, від педофіла – у віртуальному; як зрозуміти, що дитина готова до самостійних прогулянок і походів до школи, як навчити її розпізнавати небезпеку й уникати її; як забезпечити безпеку дітей удома, в парку, на вулиці. Книга адресована як допитливим дітям, так і дорослим – дбайливим батькам, бабусям і дідусям.

Вольямс, Д. Препогані діти : [збірка оповідань] / Девід Вольямс ; пер. з англ. Ольги Зозулі ; іл. Тоні Росса. – [Київ] : Видавнича група КМ-БУКС, [2019]. – 270 с. : іл.

Терезія-Телевізія – суперфанатка серіалів, яка так зрослася з канапою, що перетворюється на неї! Стю-Слинькотьху через власну слину потрапляє в жахливу халепу на шкільній екскурсії. Берта-Рюмса вперта – вереднюча й брехлива старша сестра. І це лише три майже невинні погані дитячі звички, про які йтиметься у збірці пустотливих історій з розкішними кольоровими ілюстраціями геніального художника Тоні Росса.

 

Колупаєва, А. А. Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі : [практичні рекомендації, контакт учителя та дитини, соціалізація дитини, зарубіжний досвід] / А. А. Колупаєва, О. М. Таранченко. – Київ : Літера ЛТД, 2019. – 112 c.

Путівник для педагогів та батьків дітей з особливими потребами містить: навчально-методичні матеріали, що висвітлюють особливості розвитку, навчання та виховання дітей з найскладнішими порушеннями психофізичного розвитку (порушенням слуху, зору, церебральним паралічем); методичні рекомендації щодо модифікації навчального середовища; методичні прийоми, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб таких учнів в інклюзивних умовах загальноосвітнього закладу; специфіку роботи з батьками таких школярів і фахівцями; поради стосовно корисних ресурсів, що сприятимуть удосконаленню інклюзивної практики.

Сухіна, І. В. Маленькі непосиди. Гіперактивні діти / І. В. Сухіна. – Харків : Ранок, [2019]. – 32 с. : іл.

Книжка містить методичні рекомендації й корисні поради батькам, які виховують гіперактивних дітей і дітей з дефіцитом уваги. Автор розповідає про причини і прояви гіперактивності, сучасні методи та технології корекції поведінкових порушень.

 

  

 

 

 

Яхіна, Г. Діти мої : роман / Гузель Яхіна ; пер. з рос. С. Андрющенко. – Київ : BookChef, 2019. – 480 с.

«Діти мої» – новий роман найяскравішої дебютантки в історії російської літератури новітнього часу, лауреата премій «Велика книга» та «Ясна Поляна» за бестселер «Зулейха відкриває очі». Поволжя, 1920-1930-і роки. Якоб Бах – російський німець, вчитель у колонії Гнаденталь. Він давно відвернувся від світу, виховує єдину доньку на усамітненому хуторі та пише чарівні казки, які неймовірним чином втілюються в реальності.

 

Екман, П. Чому діти брешуть. Як батьки можуть заохотити дітей бути чесними / Пол Екман ; [пер. з англ. Ю. Гордієнка]. – [Київ] : Видавнича група КМ-БУКС, [2018]. – 263 с.

Чи мають дорослі моральне право засуджувати дітей за обман, якщо вони самі відверто брешуть в присутності дітей? Автор пояснює, чому деякі діти брешуть більше, ніж інші, який зв’язок між брехливістю дітей і їх пристосованістю до подальшого життя. Книга буде корисною не тільки фахівцям, які в своїй професійній діяльності стикаються з брехнею дітей – вчителям, психологам, слідчим, суддям, батькам, які вже мали справу з обманом з боку власних дітей, або яким ще належить боротися з ним.

 

Несбіт, Е. Діти залізниці : [роман] / Едіт Несбіт ; пер. з англ. О. Ломакіної. – Київ : Знання, [2018]. – 256 с. : іл., портр.

Юні герої роману «Діти залізниці» відомої англійської письменниці Едіт Несбіт (1858-1924) навчаються в школі та мріють про пригоди. Загадкові обставини змусили їхню сім’ю переселитися із садиби у передмісті Лондона до сільського будинку поблизу залізниці. Розпочалося нове життя, сповнене несподіваних пригод і таємниць. Кмітливість, винахідливість, налаштованість на добрі справи допомагають дітям запобігти аварії поїзда, погасити пожежу, врятувати пораненого хлопчика, стати надійними помічниками дорослим і знайти серед них багато справжніх друзів.